عوامل تکنولوژیک در محیط بازاریابی
امروزه پیشرفت تکنولوژی یک واقعیت پذیرفته شده است که در زندگی همه افراد، کسب و کار ها و جوامع تأثیر می گذارد. هر روز دستاوردی تازه و پدیده ای جدید ظهور می کند وفرصت ها وتهدیدهایی را به وجود میآورد.
امروزه پیشرفت تکنولوژی یک واقعیت پذیرفته شده است که در زندگی همه افراد، کسب و کار ها و جوامع تأثیر می گذارد. هر روز دستاوردی تازه و پدیده ای جدید ظهور می کند وفرصت ها وتهدیدهایی را به وجود میآورد.
تکنولوژی چند نقش عمده دارد که عبارتند از :
1- جانشین ساختن محصولات و مواد جدید یا مصنوعی به جای محصولات ومواد قدیمی وطبیعی.
2- صرفه جویی در میزان مصرف مواد.
3- خودگردانی یا کم نیازی به نیروی انسانی.
4- کوتاه شدن عمر محصولات و کهنگی سریع آنها و نوآوری مداوم.
با این ویژگیها، تکنولوژی اسب سرکشی است که باید ان را شناخت وبا ان به درستی برخورد کرد. با تکنولوژی نه میشود جنگید ونه مهار شدنی است.
بازاریابان باید ضمن پیگیری وشناخت روند و گرایش های تکنولوژی، تلاش کنند تا ان را به درستی مورد بهره برداری قرار دهند.
انطباق پذیری وانعطاف پذیری در مورد پدیده تکنولوژی بسیار مهم است.
تکنولوژی برای بعضی بازاریابان سهم بازار بیشتری به وجود می اورد وبرای گروهی دیگر در حکم یک مانع وتهدید است.
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)
(دپارتمان بازرگانی و مشاوره تجارت)
جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.